Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Вже за 3 місяці, тобто вже у жовтні цього року, в Україні можна буде скористатись нормами Закону про фінансову реструктуризацію, який сьогодні опублікували в "Голосі України". Документ набирає чинності за 3 місяці з дня опублікування та втрачає чинність через 3 роки.
Відповідний Закон (законопроект №3555) “Про фінансову реструктуризацію” було підписано 15 липня 2016 р. Зверніть увагу, прийнята редакція документу суттєво відрізняється від редакції першого читання.
В даному Законі під боржником мають на увазі юридичну особу - суб’єкта підприємницької діяльності, який має заборгованість хоча б перед однією фінансовою установою, що не є пов’язаною з боржником особою, та ініціює проведення процедури фінансової реструктуризації відповідно до цього Закону, у тому числі комунальні та державні
підприємства, крім фінансових установ та казенних підприємств.
Процедура фінансової реструктуризації застосовується до реструктуризації господарської діяльності та активів боржника, в тому числі таких, що розташовані за межами території України, і до будь-якої заборгованості боржника, включаючи заборгованість, що виникла на підставі договорів, які регулюються іноземним законодавством.
Боржник має право на участь у процедурі фінансової реструктуризації у разі, коли він перебуває у критичному фінансовому стані, а його господарська діяльність може бути визнана перспективною. Діяльність боржника визнається потенційно перспективною, якщо залучені кредитори підписали згоду на реструктуризацію. Перспективність господарської діяльності боржника підтверджується звітом про проведення огляду господарської діяльності.
Боржник не має права подавати заяву про реструктуризацію протягом 18 місяців після початку проведення процедури фінансової реструктуризації за його попередньою заявою
або після ініціювання боржником досудової санації згідно із Законом «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Якщо заяву про реструктуризацію подають кілька боржників, які є пов’язаними особами і мають хоча б одного спільного кредитора — фінансову установу, то фінансова реструктуризація таких боржників може проводитися в рамках однієї процедури фінансової реструктуризації за умови, що залучені кредитори – фінансові установи кожного боржника письмово погодили проведення такої процедури простою більшістю голосів .
Законом також передбачено функціонування спостережної ради, яка є координаційним органом з питань організації та проведення процедури фінансової реструктуризації. Рада складається з 9 осіб — по одному представнику від Нацбанку, Мінфіну, Мінекономрозвитку та Мін'юсту, та 5 представників експертного середовища, кандидатури яких проходять обговорення на відкритому засіданні комітету ВР.
До повноважень спостережної ради належить:
1) створення та формування персонального складу секретаріату, здійснення контролю за його діяльністю секретаріату;
Секретаріат створюється спостережною радаю та здійснює організаційне, адміністративне забезпечення процедури фінансової реструктуризації.
2) створення та формування персонального складу арбітражного комітету;
3) затвердження та внесення змін до арбітражного регламенту тощо.
Процедура фінансової реструктуризації проводиться без звернення до суду шляхом переговорів між боржником, фінансовими установами та іншими залученими кредиторами щодо реструктуризації фінансових зобов’язань перед такими кредиторами в порядку, передбаченому законом. У разі коли у процедурі добровільної фінансової реструктуризації виникає спір, залучений кредитор має право звернутися для його вирішення до арбітражу шляхом подання повідомлення про спір.
zib.com.ua/ua/124796-opublikovano_zakon_pro_restrukturizaciyu_borgiv_yurosib.html